5 Sfaturi care te pot ajuta să lucrezi eficient de la distanță

birou ergonomic

Telemunca poate fi dificilă  pentru că îmbină două medii total diferite, cel de la birou și cel de acasă, pe care, în timp, ajungem să nu le mai putem separa. Cu toate acestea, există modalități prin care putem să ne continuăm activitatea în mod eficient și de acasă.

#1
Creează-ți un spațiu de lucru dedicat

Acest aspect este foarte important. În mod normal, spațiul de lucru dedicat se referă la spațiul  personal de la locul de muncă. În regim remote, acest spațiu se află tocmai în locurile în care de obicei se desfășoară activități personale, administrative sau de relaxare. Astfel, cel mai bun sfat ar fi ca munca să se desfășoare tot timpul în același loc. De exemplu, poate fi tentantă munca de pe canapea, dar acest loc iți poate influența negativ atât productivitatea, cât și sănătatea.

#2

Asigură-ți un spațiu comod și ergonomic

Un alt element important este postura. Pentru a putea obține o postură corectă, ai nevoie de un scaun ergonomic, care să iți susțină coloana vertebrală într-o poziție corectă. De asemenea, un birou adecvat ajută și el la menținerea unei poziții corecte. Cele mai recomandate tipuri de birouri sunt cele cu opțiuni de reglare a înălțimii, deoarece acestea se pot adapta în funcție de înălțimea fiecăruia.

#3
Programul de lucru

Datorita diferențelor dintre programul fiecăruia, pot apărea probleme de coordonare între colegi. Astfel un program de lucru clar și bine definit ajută atât comunicarea interna, cât și la separarea orelor de muncă de cele de relaxare. Astfel, este suficient timp pentru realizarea obiectivelor profesionale, dar și pentru relaxare sau alte activități.

#4
Comunicarea

Unul din cele mai importante aspecte legate de eficiența unei organizații, este munca în echipă. Daca în cazul muncii în forma clasică, la birou, comunicarea între colegi este ceva absolut obișnuit, în situația muncii remote, din cauza diferențelor de program între aceștia, schimbul de informații poate fi mult îngreunat. În aceste cazuri, platformele de mesagerie instantanee, precum Skype, WhatsApp sau chiar Facebook Messenger pot fi de ajutor.

#5
Pauzele

La birou, pauzele sunt motive de socializare și de obicei se iau împreună cu colegii. Chiar dacă munca în regim remote înseamnă solitudine, pauzele sunt esențiale (la fiecare 50 de minute lucrate, cate 10 minute pauză și la mijlocul zilei de lucru 30 de minte pentru masă). Astfel, senzația de oboseală nu se instalează și eficiența se menține.